СИСТЕМНО-ЛОГІЧНИЙ ПІДХІД ДО ОРГАНІЗАЦІЇ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ У СИСТЕМІ ВІЙСЬКОВОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Л. Городянська Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Київ, Україна

DOI:

https://doi.org/10.17721/1728-2217.2021.46.13-17

Ключові слова:

система, військова освіта, дистанційна форма навчання, системний підхід, логічний підхід, військово-навчальний заклад

Анотація

Обґрунтовано принципи і засади системно-логічного підходу до організації навчального процесу за дистанційною формою навчання у військово-навчальному закладі. Потреба у проведенні оборонної реформи, викликаної множиною динамічних змін у сучасному суспільстві, які характеризуються невизначеністю і нестабільністю та гібридною війною, цифровізацією суспільства, призводить до безлічі проблем в окремих секторах життєдіяльності та безпеки і насамперед у такому важливому секторі, як освіта загалом і військова освіта зокрема. Тому постає завдання оновлення системи військової освіти задля упередження наслідків можливих негативних подій і розробки відповідних заходів протидії. Одним із заходів щодо збереження стабільного функціонування системи військової освіти є запровадження та подальший розвиток дистанційної форми навчання, яка вимагає специфічних підходів до організації навчального процесу. Обґрунтовано роль, місце і принципи системно-логічного підходу до організації навчального процесу за таких умов. Показано, що сутність системного підходу до проблеми формування системи навчання за дистанційною формою полягає в розумінні навчального процесу і системи керування навчальною та виховною діяльністю як компонентів цілісної складної системи військової освіти. Водночас як підсистем, пов'язаних загальною метою і завданнями навчання та виховання, з урахуванням їхньої ролі та місця серед інших систем. Логічний підхід до аналізу складних систем має бути покладений в основу системно-логічного підходу до формування навчального процесу у військово-навчальних закладах. Завданнями логічного підходу є відтворення сутності або головного змісту предмета дослідження та представлення у формі розумових абстракцій. Логічний метод базується на законах і вимогах (категоріях) формальної та діалектичної логіки. Обґрунтовано, що раціональна, дійсно наукова система організації дистанційного навчального процесу має базуватися на системно-логічному підході, забезпечувати високий рівень професійної компетентності військових фахівців відповідного освітнього рівня і протистояти можливим зовнішнім та внутрішнім загрозам.

 

##submission.downloads##

Опубліковано

02-04-2021

Як цитувати

Городянська, Л. (2021). СИСТЕМНО-ЛОГІЧНИЙ ПІДХІД ДО ОРГАНІЗАЦІЇ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ У СИСТЕМІ ВІЙСЬКОВОЇ ОСВІТИ. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Військово-спеціальні науки, 46(2(46), 13–17. https://doi.org/10.17721/1728-2217.2021.46.13-17

Номер

Розділ

Педагогіка