ДИДАКТИЧНІ АСПЕКТИ ТЕОРЕТИЧНИХ ОСНОВ ЛІДЕРСТВА У СОЦІАЛЬНО-ФІЛОСОФСЬКІЙ ПЛОЩИНІ

Автор(и)

  • О. Зарічанський Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Київ, Україна
  • Н. Зарічанська Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, Вінниця, Україна

DOI:

https://doi.org/10.17721/1728-2217.2021.46.18-23

Ключові слова:

лідер, лідерство, типи лідерства, дидактичні аспекти, теоретичні основи, теорії лідерства

Анотація

Розглянуто теорії лідерства, досліджені науковцями різних часів і різного світогляду, які доводять, що поняття "лідер" та "лідерство" тісно взаємопов'язані насамперед метою, адже лідерство – це виклик заради чогось важливого, це виклик із пристрастю, це прагнення до мети. Компетентність лідера є рівнем зрілості, потрібний для виконання конкретної роботи, сукупністю знань і вмінь, які він застосовує для досягнення мети чи вирішення завдань. Головним моментом нашого дослідження є твердження, що компетентному лідерству можна навчитися, і цей процес триває упродовж усього життя. На розвиток практики лідерства суттєво впливають ціннісні теорії. Наголошено на сенсі діяльності лідера і його послідовників, який доводить, що сучасність потребує лише відповідального лідерства, і в теорії, і на практиці. Лідер, якщо він хоче залишитися особистістю, повинен бути відповідальним перед самим собою, перед послідовниками, перед суспільством та його майбутнім. Доведено, що лідер – це не просто особа, яка на шляху своєї соціалізації здобула певні якості керівника, а опинилась в потрібному місці і в потрібний час. Виявити сутність лідерських якостей можна лише під час виконання соціально значимої діяльності. Саме за таких умов люди виявляють активність, а та особа, яка виступила генератором ідей і організатором, закріпить за собою лідерські функції. Також в умовах переходу до інформаційного суспільства, лідерство починає сприйматись як командна гра, у межах якої кожен учасник виконує вкрай важливу та необхідну роботу, а лідер, як капітан команди, є хорошим виконавцем, що отримав свою роль завдяки тренеру та обставинам, нерідко випадковими для нього. 

##submission.downloads##

Опубліковано

02-04-2021

Як цитувати

Зарічанський, О., & Зарічанська, Н. (2021). ДИДАКТИЧНІ АСПЕКТИ ТЕОРЕТИЧНИХ ОСНОВ ЛІДЕРСТВА У СОЦІАЛЬНО-ФІЛОСОФСЬКІЙ ПЛОЩИНІ. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Військово-спеціальні науки, 46(2(46), 18–23. https://doi.org/10.17721/1728-2217.2021.46.18-23

Номер

Розділ

Педагогіка