Типологія рис особисті офіцерів, задіяних до підготовки курсантів у вищих військових навчальних закладах (вищих навчальних підрозділах закладів вищої освіти), як складова формування їхнього іміджу

Автор(и)

  • К. Кравченко
  • Л. Гребенюк
  • Л. Беліченко

DOI:

https://doi.org/10.17721/1728-2217.2022.50.32-41

Ключові слова:

риси особистості, імідж офіцерів ВВНЗ (ВНП ЗВО), офіцери керівної ланки, офіцери-викладачі, офіцери курсової ланки

Анотація

Висвітлено частину масштабного дослідження щодо формування позитивного іміджу офіцерів, задіяних у підготовці курсантів у ВВНЗ (ВНП ЗВО), а саме: представлено результати емпіричних досліджень з визначення типології їхніх особистісних рис як комплексу яскраво виражених і стійких психологічних характеристик, що обумовлюють поведінку офіцера під час виконання його службової діяльності. Серед офіцерів, які брали участь у дослідженні виділено такі категорії: офіцери керівної ланки, офіцери-викладачі та офіцери курсової ланки ВВНЗ (ВНП ЗВО) ЗСУ. За результатами емпіричних досліджень серед офіцерів керівної ланки й офіцерів-викладачів визначено по три найпритаманніших їм типи особистісних рис, серед офіцерів курсової ланки – чотири. Типи особистості офіцерів керівної ланки: 1) збалансований тип (59,43 %); 2) результативний (22,42 %); 3) виконавчий, або відданий справі (18,15 %). Збалансований і результативний типи мають необхідний комплекс особистісних характеристик, які сприяють формуванню позитивного іміджу. Виконавчому типу не вистачає управлінських здібностей. Типи особистості офіцерів-викладачів: 1) зірковий тип (50,14 %); 2) інтровертований (14,05 %); 3) майже зразковий (11,43 %). У кожному з визначених типів, характерних офіцерам-викладачам, є певні аспекти, що заважають їм у формуванні позитивного іміджу, а саме: відсутність власного бажання, емоційності та педагогічної майстерності, а також певної жорсткості під час занять. Тип особистості офіцерів курсової ланки: 1) правильний або морально-етичний тип (59,39 %); 2) амбітний (14,01 %); 3) інфантильний (10,78 %); 4) драматичний (9,07 %). Серед визначених типів рис особистості офіцерів курсової ланки проблеми у формуванні іміджу можуть виникнути в інфантильного типу. Однією з основних причин цього є притаманне зазначеному типу встановлення дружніх стосунків з курсантами, що негативно впливає на несення служби останніми та не формує у них необхідних якостей майбутніх офіцерів, тобто цей тип офіцерів курсової ланки неспроможний бути зразком для інших.

##submission.downloads##

Опубліковано

08-09-2022

Як цитувати

Кравченко, К., Гребенюк, Л., & Беліченко, Л. (2022). Типологія рис особисті офіцерів, задіяних до підготовки курсантів у вищих військових навчальних закладах (вищих навчальних підрозділах закладів вищої освіти), як складова формування їхнього іміджу. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Військово-спеціальні науки., 50(2 (50), 32–41. https://doi.org/10.17721/1728-2217.2022.50.32-41

Номер

Розділ

Психологія