СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ АДАПТАЦІЇ КУРСАНТІВ – УЧАСНИКІВ БОЙОВИХ ДІЙ В РАЙОНІ ПРОВЕДЕННЯ АНТИТЕРОРИСТИЧНОЇ ОПЕРАЦІЇ, ДО НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ВИЩОМУ ВІЙСЬКОВОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ
Ключові слова:
адаптація, реабілітація, навчальна діяльність, психолого-педагогічні умови, кризові ситуації, соціум, зовнішні умови, дезадаптація, діагностика, самодопомога, тренінгАнотація
У статті здійснено аналіз теоретичних основ адаптації курсантів - учасників АТО до навчанні у вищому військовому навчальному закладі та виявлено особливості цього процесу.
Встановлено що процесу адаптації курсантів до навчання притаманні специфічні риси, серед яких – багатоманітність форм поведінки, що вирізняється претензіями на дорослість, особлива чутливість і уразливість, прагнення до групування, нестійкість інтересів та ін.
Розкриваються психолого-педагогічні чинники цієї адаптації, зроблено спробу розробки певних рекомендацій щодо надання курсантам даної категорії допомоги в адаптації до нових умов життєдіяльності.
Зроблено спроба розглянути процес адаптації курсантів АТО до навчання у ВНЗ через діяльність молодіжних організацій, у яких поєднуються колективна, навчальна, пізнавальна, трудова, творча, організаційна та інші види діяльності. Доведено, що існує нагальна потреба збільшення кількості просоціально спрямованих молодіжних (формальних і неформальних) організацій, їх психолого-педагогічного супроводу і суспільного визнання як повноцінного соціального інституту.