МАТЕМАТИЧНА МОДЕЛЬ ЗАДАЧІ ФОРМУВАННЯ СКЛАДУ ТРАНСПОРТНОЇ КОЛОНИ ПРИКОРДОННОЇ КОМЕНДАТУРИ ШВИДКОГО РЕАГУВАННЯ ТА ЇЇ ПРОГРАМНО-АЛГОРИТМІЧНА РЕАЛІЗАЦІЯ

Автор(и)

  • О.В. Боровик
  • Р.В. Рачок
  • Л.В. Боровик
  • В.В. Купельський

Ключові слова:

математична модель, алгоритм, оптимізація, прикордонна комендатура швидкого реагування, , транспортний засіб, колона

Анотація

У статті представлено математичну модель оптимізаційної задачі формування складу транспортної колони для вирішення завдань оперативно-службової діяльності прикордонною комендатурою швидкого реагування органу охорони державного кордону Державної прикордонної служби України. В якості критеріїв у математичній моделі виступають максимізація рівня готовності транспортних засобів зі складу колони та мінімізація марочного складу колони і кількості транспортних засобів у ній. Система обмежень математичної моделі містить обмеження щодо: не перевищення нормативно встановленого часу, за який колона має досягти пункту призначення; не зниження мінімально допустимого рівня коефіцієнта готовності кожного зразка транспортного засобу кожної марки і типу зі складу колони; можливості забезпечення перевезення колоною вантажу заданої маси та об’єму; можливості забезпечення перевезення особового складу, заданої кількості; не перевищення витрат пального транспортними засобами зі складу колони за видами; не зниження запасу ходу по моторесурсу кожного транспортного засобу зі складу колони заданої величини. Також у статті наведено можливий алгоритм автоматизації вирішення досліджуваної задачі та відповідне програмне забезпечення. Здійснено дослідження моделі на різних наборах початкових умов і зроблено висновки щодо застосування різних критеріїв. Обґрунтована математична модель і її програмно-алгоритмічне забезпечення дозволяють здійснювати оптимальний підбір техніки для складу колони за різними критеріями.

Біографії авторів

О.В. Боровик

доктор технічних наук, професор, начальник кафедри інженерного забезпечення та технічних засобів охорони кордону, Національна академія Державної прикордонної служби України

Р.В. Рачок

кандидат технічних наук, доцент, докторант, Національна академія Державної прикордонної служби України

Л.В. Боровик

кандидат психологічних наук, доцент, доцент кафедри загальнонаукових та інженерних дисциплін, Національна академія Державної прикордонної служби України

В.В. Купельський

ад’юнкт, Національна академія Державної прикордонної служби України

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-04-19

Як цитувати

Боровик, О., Рачок, Р., Боровик, Л., & Купельський, В. (2017). МАТЕМАТИЧНА МОДЕЛЬ ЗАДАЧІ ФОРМУВАННЯ СКЛАДУ ТРАНСПОРТНОЇ КОЛОНИ ПРИКОРДОННОЇ КОМЕНДАТУРИ ШВИДКОГО РЕАГУВАННЯ ТА ЇЇ ПРОГРАМНО-АЛГОРИТМІЧНА РЕАЛІЗАЦІЯ. Збірник наукових праць Військового інституту Київського національного університету імені Тараса Шевченка, (55), 17–29. вилучено із http://miljournals.knu.ua/index.php/zbirnuk/article/view/189

Номер

Розділ

ТЕХНІКА