МОЖЛИВОСТІ ПЕДАГОГІЧНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ ЯК ЗАСОБУ ОПТИМІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ВІЙСЬКОВОЇ ОСВІТИ
Ключові слова:
педагогічний менеджмент, оптимізація освітнього процесу, професійна діяльність, курсанти, студенти, військові фахівціАнотація
У статті розглядається проблема педагогічного менеджменту у вищих військових
навчальних закладах (ВВНЗ). Особлива увага приділена підвищенню компетентності
та професійної майстерності офіцера, педагога як суб’єктів менеджменту, котрі підготовлені
до виконання управлінських функцій, готові до відповідальності, повинні систематично і
планомірно підвищувати свій професійний рівень тощо. Ці характерні якості також мають
бути притаманні і професійним керівника-менеджерам, що дасть право називати офіцерів,
педагогів менеджерами і розглядати їх діяльність крізь призму управління педагогічними
системами. Основу професійної діяльності педагога вищої школи має становити головна функція
– управління процесами навчання, виховання, розвитку, формування особистості курсанта
(студента). Аналіз підходів до організації педагогічного менеджменту в системі вищої військової
освіти доводить, що педагогічний менеджмент є засобом оптимізації освітнього процесу у вищих
військових навчальних закладах, дозволяє добитися оптимальних (реально можливих)
результатів, підвищити інтерес майбутніх офіцерів та сформувати готовність до професійної
діяльності.