ДОСЛІДЖЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ МАРКУВАННЯ В ОБЛАСТІ ВЕЙВЛЕТ-ПЕРЕТВОРЕННЯ
Ключові слова:
цифрові водяні знаки, маркування, вейвлетАнотація
У даній роботі розглядаються методи маркування зображень цифровими водяними знаками, наприклад, з метою авторизації мультимедійної продукції. Запропонований метод маркування заснований на алгоритмі Corvi, але цифровий водяний знак поміщається в спектральну область, тим самим забезпечується його підвищена стійкість при стисненні або при перетворенні маркованого зображення. Представлені кількісні характеристики, що підтверджують ефективність даного методу в порівнянні з відомими методами.
У ряді випадків маркування цифрового зображення проводиться чорно-білим логотипом, виступаючим в якості цифрового водяного знаку. Перевагою застосування в якості ЦВЗ логотипу є простота і наочність встановлення авторських і комерційних прав на мультимедійну продукцію після виділення ЦВЗ. Зазвичай логотип представляє собою картинку, яка неоднорідна, тобто є великі області чорного і білого, і при додаванні в зображення він може спотворити його. Тому створюють все нові методи, для найкращого вирішення цієї проблеми.
У зв’язку з інтенсивним розвитком і поширенням технологій, які дозволяють за допомогою комп’ютера інтегрувати, обробляти та синхронно відтворювати різні типи сигналів (так звані мультимедійні технології), питання захисту інформації, представленої в цифровому вигляді, є надзвичайно актуальним.
Зроблено висновок, що алгоритми маркування, подібні модифікованому методу Corvi, приховують ЦВЗ для сприйняття частини вейвлет перетворення, мають достатню стійкість до методів цифрової обробки сигналу і можуть бути адаптовані в поєднанні з алгоритмами стиснення зображення.