РОЗРОБКА КАРТИ-ОСНОВИ ТА СЕМІОТИЧНИХ СКЛАДОВИХ ОКРЕМИХ СИНТЕЗОВАНИХ ЕЛЕМЕНТІВ ЗМІСТУ ІНТЕРАКТИВНОГО АТЛАСУ ВИЩОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ОСВІТНЬО-УПРАВЛІНСЬКОГО ТИПУ
DOI:
https://doi.org/10.17721/2519-481X/2019/65-06Ключові слова:
картографія, картосеміотика, освіта, інтерактивний атлас освітньо-управлінського типу, картографічне моделювання, знакові системи, об‘єктна мова карти, семіотичні сторони змісту картиАнотація
Розглядаються питання картосеміотичного забезпечення розробки інтерактивного атласу Вищого навчального закладу (ВНЗ), його математичної основи - для відображення семіотичних складових елементів змісту: синтаксичної (просторово-визначеної) та семантичної (змістовно визначеної) його сторін та інших їх складових: сигматичної, кольоро-тематичної, прагматичної та стилістичної, а також побудови характеризуючих елементів синтезованих фігур, що виділяються у порівнянні з відображенням аналітичних показників картографічного моделювання в атласному творі освітньо-управлінського типу.
Розглянуті питання базуються на відстеженні етапів розвитку загальної теорії картографічної науки від періоду її повоєнного розквіту (1940-1990 рр.), періоду становлення технічного тренду розвитку (візуалізації в геоінформатиці, 1990-2010 рр.), до розгляду концептуального середовища сучасного (до 2020 р.) тренду сформованості загальної теорії картографії. Він пов'язаний з визначенням переліку (обов’язкових, мінімально необхідних і достатніх) складових унормованої структури семіотичних сторін змісту карти. Завдяки цьому, мова карти почала функціонувати, розкриваючи семіотичні сторони змісту будь-яких об’єктів дослідження, картосеміотика набула довершеного виду як досконала теорія об’єктної мови карти. Розглянуті методичні підходи щодо розробки інтерактивного атласу ВНЗ розкривають сутність картосеміотичних положень картографічного моделювання в освіті на локальному рівні.