ОБГРУНТУВАННЯ ОПТИМАЛЬНИХ ПАРАМЕТРІВ СТРАТЕГІЇ ТЕХНІЧНОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ, ЩО РЕГЛАМЕНТУЄТЬСЯ
DOI:
https://doi.org/10.17721/2519-481X/2020/69-02Ключові слова:
складні технічні об'єкти, стратегії технічного обслуговування, технічний стан, комплектуючих елементівАнотація
Характерною особливістю складних технічних об'єктів спеціального призначення є наявність в їх складі великої кількості (десятки, сотні тисяч) різнотипних комплектуючих елементів, які мають різний рівень надійності, різні закономірності процесів їх зносу і старіння. Ця особливість вимагає більш тонкого підходу до організації і планування ТО в процесі їх експлуатації.
Проблема полягає в тому, що при розробці таких об'єктів всі питання, пов'язані з ремонтопридатністю і технічним обслуговуванням повинні вирішуватися вже на ранніх етапах проектування об'єкта. Якщо не передбачити заздалегідь необхідні апаратні і програмні засоби вбудованого контролю технічного стану (ТС) об'єкта, що не розробити і не "вбудувати" в об'єкт технологію проведення ТО, то реалізувати в майбутньому можливий виграш в безвідмовності об'єкта за рахунок проведення ТО не вдасться. Оскільки всі ці питання повинні вирішуватися на етапі створення об'єкта (коли об'єкта ще немає), необхідні математичні моделі процесу ТО, за допомогою яких можна було б прорахувати можливий виграш в рівні безвідмовності об'єкта за рахунок проведення ТО, оцінити необхідні для цього вартісні витрати. Потім на підставі таких розрахунків прийняти рішення про необхідність проведення ТО для даного типу об'єктів і, якщо таке рішення прийнято, розробити структуру системи ТО, вибрати найбільш прийнятну стратегію ТО, визначити її оптимальні параметри.
У роботі показано, що модель для стратегії регламентованого ТО є вдосконаленим варіантом вже відомих моделей і введена в комплексну модель з метою порівняльної оцінки різних стратегій ТО. Крім того слід враховувати, що на практиці в деяких випадках стратегія регламентованого ТО може виявитися більш кращою у порівнянні зі стратегіями ТОС.