ОСОБЛИВОСТІ ВСТАНОВЛЕННЯ ВЕЛИЧИНИ МЕТРИКИ, ЩО ЗАСТОСОВУЄТЬСЯ ДЛЯ ІДЕНТИФІКАЦІЇ ПОДІБНОСТІ МАРШРУТІВ СУДЕН У СИСТЕМІ ВИСВІТЛЕННЯ НАДВОДНОЇ ОБСТАНОВКИ

Автор(и)

  • О.В. Боровик
  • Д.О. Боровик

DOI:

https://doi.org/10.17721/2519-481X/2021/70-03

Ключові слова:

метрика, апроксимація, система висвітлення надводної обстановки, подібність маршрутів, кластеризація

Анотація

Інформаційна складова сучасної моделі охорони кордону на морській ділянці реалізується з використанням інтегрованої інформаційно-телекомунікаційної системи Морської охорони «Гарт-12». Застосування цієї системи дозволяє отримувати інформацію про поточне положення суден, порт відправки та порт призначення, тип вантажу та інші додаткові дані. При виборі судна у системі висвітлення надводної обстановки існує можливість перегляду попередніх точок його маршруту, отриманих у певні дискретні моменти часу. Останнє необхідне для встановлення можливих ознак порушення правил прикордонного режиму порушниками прикордонного законодавства. При цьому, візуалізація маршруту здійснюється з використанням лінійної апроксимації, а можливе порушення правил прикордонного режиму встановлюється на основі порывняння маршруту руху окремого судна та кластера маршрутів, що з’єднують пункт відправлення та призначення судна. Однак застосування лінійної апроксимації при формуванні неперервного апроксимаційного маршруту руху судна є сумнівним і нічим не підтвердженим.

У роботі досліджено вплив виду апроксимації при побудові в системі висвітлення надводної обстановки неперервного маршруту руху судна через множину дискретних точок місцезнаходження судна у фіксовані моменти часу на величину метрики, що застосовується для встановлення подібності маршруту двох різних суден. Дослідження передбачало: здійснення формалізації досліджуваної задачі; проведення аналізу можливості застосування для її вирішення лінійної, кусково-квадратичної апроксимації, апроксимації за допомогою інтерполяційного поліному Лагранжа та інтерполяційного поліному Ньютона, а також сплайн-інтерполяції; здійснення розрахунку метрики для встановлення ступеня подібності маршрутів суден; перевірку гіпотези про доцільність застосування лінійної апроксимації на основі порівняння отриманих результатів з використанням різних апроксимаційних методів. Програмно-алгоритмічна реалізація вирішення досліджуваної задачі, що здійснена авторами, дозволяє автоматизувати процес перевірки гіпотези та становить основу для подальшого дослідження впливу виду апроксимації на форму кластера маршруту суден.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-09-07

Як цитувати

Боровик, О. ., & Боровик, Д. (2021). ОСОБЛИВОСТІ ВСТАНОВЛЕННЯ ВЕЛИЧИНИ МЕТРИКИ, ЩО ЗАСТОСОВУЄТЬСЯ ДЛЯ ІДЕНТИФІКАЦІЇ ПОДІБНОСТІ МАРШРУТІВ СУДЕН У СИСТЕМІ ВИСВІТЛЕННЯ НАДВОДНОЇ ОБСТАНОВКИ. Збірник наукових праць Військового інституту Київського національного університету імені Тараса Шевченка, (70), 21–41. https://doi.org/10.17721/2519-481X/2021/70-03

Номер

Розділ

ВІЙСЬКОВА ТЕХНІКА І ТЕХНОЛОГІЇ ПОДВІЙНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ