АНАЛІЗ ТРАЕКТОРІЇ ГОЛОВНОЇ КРИВОЇ

Автор(и)

  • В.А. Заславський
  • Ю.В. Пушкаренко

DOI:

https://doi.org/10.17721/2519-481X/2021/73-03

Ключові слова:

Узгодження карт, геопросторовий аналіз, обчислювальна геометрія, кластерний аналіз, дані геопозицій, виокремлення геометрії доріг, дорожні карти, аналіз просторових даних

Анотація

Збільшення доступності джерел даних геолокацій дозволяє використовувати їх в процесі автоматизації створення карт, корегувати зміст існуючих карт, а також надає потенціал для створення джерел істини (тобто ground truth) як у військовому, так і в цивільному аспектах. Це необхідно для підтвердження якості існуючих карт, а також для їх публікації з використанням різних джерел для досягнення комплексного результату створення мап надвисокої чіткості. Основна ідея полягає в тому, щоб формувати кінцеву карту не тільки базуючись на супутникових знімках, а й використовувати інші джерела і в тому числі дані геолокацій. Ми не заглиблюватимемось в сам процес формування карт, а зосереджуємось на проблематиці зіставлення карти з точки зору траєкторій отриманих з GPS, оскільки власне сам процес отримання за своєю природою є дуже спотворений завадами. В даній роботі здійснюється аналіз методів, заснованих на формуванні траєкторії головної кривої, сформованої з “сирих” даних GPS-локацій. Яскравим прикладом може бути геолокація яка отримана з телефону всередині автомобіля та є «зашумленою», тобто локація не обов’язково збігається з фактичним географічним положенням автомобіля у певний момент часу. Якщо припустити, що автомобіль їде вулицею згідно з правилами, то такі дані геопозицій на великій виборці можна зіставити з розташуванням вулиць за допомогою алгоритмів зіставлення карт. Використання серії покращень на великій виборці такими алгоритмами стабілізує і узгоджує положення об'єктів на карті, особливо коли дані локацій «спотворені завадами» або неповні, такими прикладами є різнотипність доріг, розташованість або близькість одна до одної (перехрестя, мости, тунелі, з’їзди).
Одним із таких підходів та пов’язані з ним алгоритми - є аналіз траєкторії головної кривої (або компоненти). Аналіз траєкторій головних кривих останнім часом привертає значну увагу завдяки технологічним досягненням у навігаційних і картографічних системах. Тим не менш, деяким фундаментальним концепціям все ще бракує ретельного вивчення. Ідентифікація середньої (репрезентативної) траєкторії в низці траєкторій є такою фундаментальною проблемою. Якщо не заглиблюватись у сутність судження, середня траєкторія - це траєкторія, яка лежить всередині сукупності траєкторій. Втім, дане твердження є далеким від вичерпності.
Ця дослідницька робота зосереджена на концепції знаходження траєкторії головної кривої серед низки траєкторій із конкретними точками відправлення та призначення. Основна ідея полягає у використанні інформації про час, пов’язаної з траєкторіями, для покращення існуючих методів аналізу траєкторій. Ми досліджуємо концепцію головної кривої, пов’язану з інформацією про час, також даємо огляд алгоритмів щодо всіх існуючих методів, аналізуємо час роботи в найгіршому випадку та показуємо, що за певних припущень такі методи, як хронометраж, можуть бути реалізовані ефективно.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-03-31

Як цитувати

Заславський V., & Пушкаренко Y. (2022). АНАЛІЗ ТРАЕКТОРІЇ ГОЛОВНОЇ КРИВОЇ. Збірник наукових праць Військового інституту Київського національного університету імені Тараса Шевченка, (73), 17–30. https://doi.org/10.17721/2519-481X/2021/73-03

Номер

Розділ

ВІЙСЬКОВА ТЕХНІКА І ТЕХНОЛОГІЇ ПОДВІЙНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ