Обґрунтування, розробка та перевірка ефективності навчально-тренінгової програми формування іміджу офіцерів, задіяних у підготовці курсантів
DOI:
https://doi.org/10.17721/1728-2217.2023.54.21-27Ключові слова:
навчально-тренінгова програма; формування іміджу офіцерів; підготовка курсантів; позитивний імідж; професійно-важливі та особистісні якості.Анотація
Презентовано результати експериментальної перевірки ефективності авторської навчально-тренінгової програми формування іміджу офіцерів, задіяних у підготовці курсантів. На основі теоретичного аналізу категорії "імідж" та розробленої загальної системи формування іміджу, детального вивчення індивідуально-психологічних характеристик цільової аудиторії (курсантів) та носіїв іміджу (офіцерів) розроблено навчально-тренінгову програму, спрямовану на формування позитивного іміджу офіцерів, які задіяні у підготовці курсантів. Основний методичний принцип і механізм проведення будь-якого тренінгу – можливість відчути великий обсяг переживань, які можна порівняти з переживаннями в реальному житті та діяльності. Зокрема, при розробці навчально-тренінгової програми, а саме, виборі тренінгових методів, були, безумовно, враховані такі параметри, як: завдання програми, тривалість програми, розмір групи, а особливо, рівень підготовки учасників, їх попередній досвід, ступінь міжособистісної взаємодії учасників, ступінь очікуваної активності учасників. Особливістю навчально-тренінгової програми є не стільки проходження вправ на розвиток професійно-важливих та особистісних якостей офіцерів для формування позитивного іміджу, скільки взаємодія з курсантами в неформальній та незвичній обстановці. Зважаючи на специфіку основної тематики навчально-тренінгової програми, а саме, категорії "імідж", запропоновану програму можна вважати як професійно-орієнтований тренінг, так і тренінг особистісного зростання. Отже, НТП дає можливість не лише отримати необхідні знання та навички щодо формування позитивного іміджу, розвити свої професійно-важливі та особистісні якості, але і допомагає офіцерам та курсантам проявити себе з тих сторін, які у повсякденній службовій діяльності є малопомітними, подивитись на офіцерсько-курсантську взаємодію з іншого боку та, можливо, зробити деяку переоцінку щодо себе та інших.
Посилання
Pechenegsky, V.P. (2000). Active socio-psychological training of competence in communication of leaders of military teams: author's abstract. Dis... Cand. psychol. of science Khmelnytskyi. [In Ukrainian].
Lefterov, V.O. (2007). Psychological training technologies in internal affairs bodies: monograph. Donetsk. Volume I : Methodology of
psychotraining and its use in the professional and psychological development of personnel involved in extreme activities. [In Ukrainian].
Moroz, L.I. (2008). Theoretical and applied tasks of professional and psychological training of employees of internal law bodies of Ukraine: div. ... Dr. Psyhol. of science Kyiv National University of Internal Affairs. Kyiv. [In Ukrainian].
Kirkpatrick, D.L. (1959). Techniques for evaluating training programs. Journal of the American Society of Training Directors. 13. 3-26. [In English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Військово-спеціальні науки

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.