Вплив життєстійкості на благополуччя здобувачів вищої військової освіти
DOI:
https://doi.org/10.17721/1728-2217.2023.53.17-21Ключові слова:
соціальна підтримка, життєстійкість, благополуччя, здобувачі вищої військової освіти, військові спеціальностіАнотація
Досліджено вплив життєстійкості на благополуччя здобувачів вищої військової освіти. Виокремлено зв'язок соціальної підтримки та життєстійкості в покращенні благополуччя здобувачів вищої військової освіти у сучасних реаліях. З'ясовано, що соціальна підтримка та життєстійкість є суттєвими маркерами соціально-психологічного благополуччя. Встановлено, що розвиток соціальних навичок, ознак життєстійкості серед здобувачів вищої військової освіти є важливим та необхідним сегментом формування та розвитку благополуччя. Акцентовано увагу на тому, що вплив життєстійкості здобувачів вищої військової освіти є незаперечно актуалізованим в умовах воєнного стану в Україні. Зазначено, що здобувачі вищої військової освіти з кращим соціально-психологічним благополуччям досягають суттєвих успіхів в освітньому процесі, професійній та життєвій самореалізації. Наголошено, що здобувачі вищої військової освіти постійно стикаються з різноманітними життєвими проблемами в соціокультурних умовах сьогодення. Доцільно запроваджувати в освітній процес закладів вищої військової освіти, які готують фахівців військових спеціальностей, тренінгові заняття щодо формування та розвитку навичок життєстійкості, що матиме позитивний вплив на якість професійної підготовки. Зроблено певні кроки щодо аналізу впливу життєстійкості здобувачів вищої військової освіти на якість їхньої професійної діяльності в умовах сучасних реалій. Окреслено, що здобувачі вищої військової освіти з високим рівнем життєстійкості прагнуть впливати на результати професійних та життєвих подій, беруть активну участь у них, намагаються постійно вчитися, а з низьким рівнем життєстійкості відмовляються від певних життєвих і професійних подій, які вони вважають небезпечними.
Посилання
Khatri, P. (2021). Psychological capital hardiness and parenting style as predictors of psychological well-being among college students. https://shodhgangotri.inflibnet.ac.in/bitstream/123456789/ 9099/1/synopsis.pdf (Unpublished Masters Thesis) [In English]
Maddi, S. R. (1999). Comments on trends in hardiness research and theorising. Consulting Psychology Journal: Practice and Research, 51(2), 67-71. https://doi.org/10.1037/1061-4087.51.2.67 [In English]
Bartone, P. T. (2006). Resilience under military operational stress: Can leaders influence hardiness? Military Psychology, 18(1), 131-148. [In English]
Sandvik, A. M., Gjevestad, E., Aabrekk, E., Øhman, P., Kjendlie, P. L., Hystad, S. W., & Johnsen, B. H. (2019). Physical fitness and psychological hardiness as predictors of parasympathetic control in response to stress: A Norwegian police simulator training study. Journal of Police and Criminal Psychology, 35(4), 504-517. [In English]
Yasin, A. S., & Dzulkifli, M. A. (2010). The relationship between social support and psychological problems among students. International Journal of Business and Social Science, 1(3), 110-116. [In English]
Baron, R., & Kerr, N. (2003). Group process, group decision, group action (and others, Ed.). McGraw-Hill Education. [In English]
Demaray, M. K., Malecki, C. K., Davidson, L. M., Hodgson, K. K., & Rebus, P. J. (2005). The relationship Between Social Support And Student101 Rubina Anjum Adjustment: A Longitudinal Analysis. Psychology in the Schools, 42(7), 691-706. https://doi.org/10.1002/pits.20120 [In English]
Baumeister, R. F., & Leary, M. R. (1995). The need to belong: desire for interpersonal attachments as a fundamental human motivation. Psycholog-ical Bulletin, 117(3), 497. [In English]
Asante, K. O. (2012). Social support and the psychological well-being of people living with HIV/AIDS in Ghana. African journal of psychiatry, 15(5), 340-345 [In English]
Delahaij, R., Gaillard, A. W., & Van Dam, K. (2010). Hardiness and the response to stressful situations: Investigating mediating processes. Person-ality and Individual Differences, 49(5), 386-390. [In English]
Eschelman, K. J., Bowling, N. A., & Alarcon, G. M. (2010). A meta-analytic examination of hardiness. International Journal of Stress Management, 17(4), 277-307. [In English]
Oktavia, W. K., Urbayatun, S., & Mujidin, Z. (2019). The role of peer social support and hardiness personality toward the academic stress on students. International Journal of Scientific and Technology Research, 8(12), 2903-2907 [In English]
World Health Organization. (2004). Promoting mental health: Concepts, emerging evidence, practice [In English]
Kumaraswamy, N. (2013). Academic stress, anxiety and depression among college students- a brief review. International Review of Social Sciences and Humanities, 1(5), 135-143. [In English]
Bewick, B., Koutsopoulou, G., Miles, J., Slaa, E., & Barkham, M. (2010). Changes in undergraduate students’ psychological well-being as they progress through university. Studies In Higher Education, 35(6), 633-645. https://doi.org/10.1080/03075070903216643 [In English]
Chao, R. (2012). Managing Perceived Stress Among College Students: The Roles of Social Support and Dysfunctional Coping. Journal Of College Counseling, 15(1), 5-21. https://doi.org/10.1002/j.2161- 1882.2012.00002 [In English]
Molina-Garcia, J. J., Castillo, I. I., & Queralt, A. A. (2011). Leisure-time physical activity and psychological well-being in university students. Psychological Reports, 109(2), 453-460. [In English]
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Військово-спеціальні науки

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.