Обґрунтування необхідності здійснення досліджень щодо формування загальних компететностей майбутніх офіцерів Національної гвардії України в процесі професійної підготовки
DOI:
https://doi.org/10.17721/1728-2217.2023.54.5-8Ключові слова:
загальні компететності, Soft Skills, майбутні офіцери, службово-бойова діяльність, Національна гвардія України, професійна підготовка.Анотація
Війна змінила середовище службово-бойової діяльності офіцерів Національної гвардії України (НГУ). Сьогодні військові частини НГУ реалізовують нетипові для мирного часу функції, зокрема: участь у здійсненні заходів правового режиму воєнного стану, участь у виконанні завдань територіальної оборони. Новими умовами такого середовища стали: збільшення середнього віку підлеглого особового складу, який часто перевищує вік випускника вищого військового навчального закладу (ВВНЗ); виникла необхідність приймати швидкі рішення в умовах невизначеності; підвищилась відповідальність за підлеглий особовий склад, їхнє життя та здоров'я тощо. Проведено дослідження з метою перевірки гіпотези існування залежності впливу нових умов середовища службово-бойової діяльності на задоволеність випускників ВВНЗ Національної гвардії України, сформованими ними загальними компетентностями. Об'єктом дослідження є результати службово-бойової діяльності підрозділів НГУ, які залежать від сформованих компетентностей їхніх керівників. Для перевірки гіпотези використано такі методи дослідження, як: опитування, аналіз та синтез. Опитування випускників ВВНЗ НГУ проведено дистанційно з використанням опитувальників, сформованих у Google Forms, у квітні-травні 2023 р. За результатами опитування встановлено, що сформованими навичками Soft Skills задоволені менше третини випускників, що суттєво вирізняється від подібних опитувань на етапі їхньої атестації у ВВНЗ. Проаналізовані результати опитування підтвердили висунуте припущення, а його синтезом стали сформовані пропозиції щодо подальших досліджень, присвячених формуванню загальних компетентностей майбутніх офіцерів Національної гвардії України в процесі професійної підготовки
Посилання
Medvid, M.M., Ktitorov, M.O., Medvid, Yu.I., Kurbatov, A.A., Pashynskyi, A.V., Kryvoruchko, V.O. (2022). Taking into account the trends in Ukraine's military policy in organizing the educational process of a higher military educational institution. Bulletin of Cherkasy University. Series "Pedagogical Sciences". Issue 4. 29-37. [In Ukrainian].
On the National Guard of Ukraine: Law of Ukraine dated March 13, 2014, No. 876-VI. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/876-18#Text.
On amendments to the methodological recommendations for the development of higher education standards: Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine dated April 30, 2020, No. 584. http://surl.li/ulgg.
Anishchenko, O. (2012). Humanistic potential of andragogy in the dimension of migration pedagogy. Adult Education: Theory, Experience, Perspectives. Issue 4. 7-16. [In Ukrainian].
Zayukov, I.V., Kobilianskyi, O.V., Marchenko, A.V. (2014). Development of andragogy under conditions of demographic changes in Ukraine. Bulletin of Vinnytsia Polytechnic Institute. No. 3. 119-125. [In Ukrainian].
Lukyanova, L.B. (2014). Andragogy: retrospective analysis of the origin of the term and features of its modern content. Adult Education: Theory, Experience, Perspectives. Issue 2. 107-116. [In Ukrainian].
Onoprienko, V. (2012). Practical-enlightening and educational functions of andragogy. Native School. No. 12. 28-32. [In Ukrainian].
Encyclopaedia of Adult Education and Culture. (1986). Edited by Kazimierz Wojciechowski in collaboration with Czesław Mariarz and Jadwiga Nowak. Wrocław. Warsaw. Kraków. Gdansk Łódź. Ossolineum Publishing House. 456 p. [In Polish].
Tsidilo, I., Dudar, S. (2009). Application of andragogy elements in the process of training a higher education teacher. Scientific Notes of Volodymyr Hnatiuk Ternopil National Pedagogical University. Series: Pedagogy. No. 3. 273-277. [In Ukrainian].
Prysiakhniuk, Yu.S. (2013). Development of professional competence of a humanities teacher based on andragogy principles. Pedagogy of Forming a Creative Personality in Higher and Secondary Schools. Issue 32. 387-392. [In Ukrainian].
Bespartochna, O.I. (2014). Study of andragogy as an educational discipline: theoretical and methodological aspect. Pedagogy of Forming a Creative Personality in Higher and Secondary Schools. Issue 37. 88-92. [In Ukrainian].
Tabinska, S. (2017). Author's concepts of psychological and pedagogical support for educational activities of higher education students in the field of physical education and sports in distance learning based on andragogy. Sports Herald of the Dnieper Region. No. 3. 192-196. [In Ukrainian].
Prilipko, O.F. (2017). Features of using the case method in classes on professionally oriented disciplines in the training of future officers. Information Processing Systems. Issue 3. 139-142. [In Ukrainian].
Zabolotna, O., Berezuk, V. (2020). Case method in the training of future border officers for professional activities at checkpoints on the state border. Collection of Scientific Works of the National Academy of the State Border Guard Service of Ukraine. Series: Pedagogical Sciences. No. 3. 79-91. [In Ukrainian].
Critical Thinking in the Ukrainian Context: Prometheus Educational Platform Course. http://surl.li/cphtl.
On the organization of training of officers, sergeants in higher military educational institutions, institutions of advanced military education of the Ministry of Defense of Ukraine, and military training units of higher education institutions: Order of the Ministry of Defense of Ukraine dated July 5, 2022, No. 175. https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0175322-22#Text.
Medvid, M.M., Ktitorov, M.O., Medvid, Yu.I., Polyakov, V.Yu., Havryshchuk, M.M., Vyshnevska, Ya.A. (2023). Dependence of the
development of the internal quality assurance system on the implementation of practical experience in the educational process of an institution of higher education. Bulletin of Cherkasy University. Series "Pedagogical Sciences". Issue 1. 13-19. [In Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Військово-спеціальні науки

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.