КОРЕКЦІЯ НЕГАТИВНИХ ПСИХІЧНИХ СТАНІВ КУРСАНТІВ ЗА ДОПОМОГОЮ ТЕХНОЛОГІЙ ВІРТУАЛЬНОЇ РЕАЛЬНОСТІ

Автор(и)

  • Олександр Сафін Військовий інститут Київського національного університету імені Тараса Шевченка
  • Наталія Мась Військовий інститут Київського національного університету імені Тараса Шевченка

DOI:

https://doi.org/10.17721/1728-2217.2024.58.50-54

Ключові слова:

негативні психічні стани, курсант, корекція психічних станів, технології віртуальної реальності, ментальні ресурси.

Анотація

Вступ . Для оптимізації багатьох психічних станів і розвитку ментальних ресурсів можна застосовувати технології віртуальної реальності. Технології віртуальної реальності працюють з образною сферою, відтворюючи навколо випробуваного образи, близькі до образів реальних людей і предметів. Методи психологічної корекції, що працюють з образною сферою, традиційно застосовують для того, щоб сприяти розслабленню людини і допомогти їй позбутися стресу.
Методи . Методика "Опитувальник ДОРС" (диференційоване оцінювання станів зниженої працездатності "втома–монотонія–пересичення–стрес") (А. Леонова, С. Величковська), Шкала оцінювання рівня реактивної та особистісної тривожності (Ч. Спілберг, Ю. Ханін), оцінювання психічної активації, інтересу, емоційного тонусу, напруги та комфортності (Л. Курганський і Л. Кум'янський), опитувальник для оцінювання гострого фізичного стомлення (А. Леонова), опитувальник для оцінювання гострого розумового стомлення (А. Леонова, Н. Савичева), тест оптичних ілюзій Акіоші Кітаока (методика спрямована на вимірювання синдрому ситуативної втоми).
Результати . Виокремлено основні прийоми корекції психічних станів за допомогою віртуальних технологій.
Проаналізовано використання технологій віртуальної реальності в освітній сфері. Показано, що протягом навчального дня у курсантів у процесі занять накопичуються негативні емоційні стани: стомлення, напруга, ситуативна втома, монотонія.
Висновки . Застосування технології віртуальної реальності для занурення курсанта у віртуальний простір дозволяє відновити ментальні ресурси та затримати розвиток негативних станів. Для розвитку ментального ресурсу велике значення має правильний підбір віртуальних реальностей. Таким чином, перегляд сюжетів віртуальної реальності релаксаційного типу приводить до зниження рівня стомлення, а динамічно-збудливого типу з ефектом присутності приводить до зниження рівня ситуативної втоми.

Посилання

LaValle, S. (2017) Virtual reality. University of Illinois.

Pizzoli, S., Mazzocco, K., Triberti, S., Monzani, D., Raya, M., & Pravettoni, G. (2019). User-Centered Virtual Reality for Promoting Relaxation: An Innovative Approach. Frontiers Psychology, Sec. Human-Media Interaction, 10. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2019.00479

##submission.downloads##

Опубліковано

12-06-2024 — Оновлено 16-09-2024

Версії

Як цитувати

Сафін, О., & Мась, Н. (2024). КОРЕКЦІЯ НЕГАТИВНИХ ПСИХІЧНИХ СТАНІВ КУРСАНТІВ ЗА ДОПОМОГОЮ ТЕХНОЛОГІЙ ВІРТУАЛЬНОЇ РЕАЛЬНОСТІ. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Військово-спеціальні науки, 58(2(58), 50–54. https://doi.org/10.17721/1728-2217.2024.58.50-54 (Original work published 12, Червень 2024)

Номер

Розділ

Психологія