ЗАПРОВАДЖЕННЯ СТАНДАРТІВ НАТО ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ІНШОМОВНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ-ПРИКОРДОННИКІВ
DOI:
https://doi.org/10.17721/1728-2217.2024.58.5-10Ключові слова:
іншомовна підготовка, стандарт НАТО 6001, майбутні офіцери, тактичний рівень військової освіти, англійська мова, Державна прикордонна служба УкраїниАнотація
Вступ . Іншомовній професійній підготовці майбутніх офіцерів-прикордонників сьогодні приділяють значну увагу, адже знання англійської мови має забезпечити не просто комунікацію між представниками силових структур різних країн, а й забезпечити їхню ефективну і чітку взаємодію, а як результат, – забезпечити належний рівень національної безпеки. Мета статті полягає у визначенні мети, завдань і характеристики структури іншомовної професійної підготовки курсантів-прикордонників, які навчаються за першим (бакалаврським) рівнем вищої освіти з інтегрованим фаховим курсом тактичного рівня ДПСУ L-1В.
Методи . Для досягнення поставленої мети були використані такі наукові методи, як: аналіз, порівняння, обґрунтування, узагальнення, систематизація теоретичного та практичного матеріалу щодо іншомовної професійної підготовки курсантів на фаховому курсі тактичного рівня ДПСУ L-1В відповідно до стандартів НАТО.
Результати . Фаховий курс професійної військової освіти тактичного рівня L-1B відповідно до моделі реалізації
принципу "Освіта впродовж військової кар'єри" передбачає вивчення навчальної дисципліни "Іноземна мова за професійним спрямуванням", яка є складовою освітньо-професійної програми "Безпека державного кордону". Вивчення цієї навчальної дисципліни під час підготовки здобувачів вищої освіти з інтегрованим фаховим курсом тактичного рівня ДПСУ L-1В базується на засвоєнні курсантами військової тематики, що передбачає опанування військової термінології, яка пов'язана з повсякденною діяльністю військовослужбовців, їхніми обов'язками, завданнями, професійним оточенням тощо.
Висновки . Із моменту затвердження Концепції трансформації системи військової освіти відповідно до стандартів НАТО володіння англійською мовою є однією з вагомих складових професійного становлення майбутнього офіцера. Адже володіння англійською мовою професійного спрямування забезпечує основи для ефективного підвищення професійного рівня шляхом опрацювання закордонних академічних джерел щодо сучасних тенденцій у галузі безпеки та оборони держави, а також налагодження продуктивної співпраці з колегами із прикордонних відомств не лише суміжних країн, але й країн Європи та Північної Америки. Перспективи подальших досліджень полягають у розробці і впровадженні навчальної дисципліни "Іноземна мова за професійним спрямуванням (англійська)" як освітнього компонента командного курсу тактичного рівня ДПСУ L-1C, що є наступним етапом професійного становлення офіцера-прикордонника.
Посилання
Aristarkhova, M.S. (2019). Modern Approaches to Development of Foreign Language Communicative Competence of Military Lecturers.
Science and Education a New Dimension: Pedagogy and Psychology, VII, 82(202), 7–11.
Hanaba, S., Voitiuk, O., & Goliardyk, N. (2020). Methodological Potential of the Complexity Concept in Education Modernization. Postmodern Openings, 11(2 Supl. 1), 238–254. https://doi.org/10.18662/po/11.2Sup1/190
Hanaba, S., & Voitiuk, O. (2022). Heuristic Potential of Transformative Learning Ideas. Pedagogika-Pedagogy, 94(1), 19–30. https://doi.org/10.53656/ped2022-1.02
Hrebeniuk, L. (2019). Intensification of cadets' foreign language competence formation through the role-playing games. Intellectual Archive. In (Ed.). M. Zilberman. Shiny Word. Corp., 8(2), 183–189.
Isaieva, I. (2020). Structural and functional model of personnel training of German Federal Police. Collection of scientific works of the National Academy of the State Border Service of Ukraine. Series "Pedagogical sciences", 4(23), 142‒155.
Isaeva, I. (2022). The method of organizing the independent work of border guard cadets on professionally oriented vocabulary (on the example of the German language). Perspectives and innovations of science ("Pedagogy" Series, "Psychology" Series, "Medicine" Series), 10(15), 144–154 [In Ukrainian]. http://surl.li/delqh
Karpushyna, M. (2023). Comparative Grammar as a Crucial Component of Training Interpreters/Translators. Current Issues of Foreign Philology, 18, 19–27. https://doi.org/10.32782/2410-0927-2023-18-3
Karpushyna, M.H., & Komarnytska, O.I. (2021) Journalistic text: language and translation aspects. Transcarpathian philological studies,
(17). https://doi.org/10.32782/tps2663-4880/2021.17-1.27
Karpushyna, M.H., & Komarnytska, O.I. (2023). Special features of phrasal verbs circulation in border guard discourse. Scientific Notes of Vernadsky National University. Series "Philology. Journalism", 34(73), No. 1, Part 1. https://doi.org/10.32782/2710-4656/2023.1.1/27
Karpushyna, M.H., & Shumylo, I.I. (2020). Communicative strategies for the development of grammatical skills in the process of learning English. Innovative Pedagogy, 1(2), 51–56. https://doi.org/10.32843/2663- 6085/2020/22-1.11
Komarnytska, O., & Karpushyna, M. (2022). Lexical-stylistic and grammatical features of English publicistic texts about russia's war against Ukraine (based on material from Internet resources). Scientific Bulletin of the International Humanitarian University. Series "Philology", № 54. https://doi.org/10.32841/2409-1154.2022.54.13
Kozyar, M., Nanivska, L., Romanyshyna, O., Romanyshyn, A., & Yakimets, Yu. (2020). Communicative Competence Formation of Future
Officers in the Process of Foreign Language Training. Training International Journal of Higher Education, 9(7), 153–165.
Kyrda-Omelian, A., Viktorova, L., Kutsenko, M., Bobyr, Yu, Mamchur, K., Shcherbyna, O., Lahodynskyi, O., & Bloshchynskyi, I. (2022). ESP for Interpreters and Translators: Foreign Language Provision or Integrated Education? World Journal of English Language, 12(2), 405.
https://doi.org/10.5430/wjel.v12n2p405
Lahodynskyi, О.S. (2013). English Language Communicative Competence as a Component of the Contents of the Cadets' (Officer
Students') English language Training in the Higher Military Educational Establishments. Bulletin of the National Academy of the State Border Guard Service of Ukraine. Series "Pedagogy", 3 [in Ukrainian]. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadps_2013_3_15
Lahodynsky, O.S. (2018a). The Would‐be Military Professionals' Foreign Language Communicative Competence as a Learning Objective and Outcome. Military Education, 1, 181–187. https://doi.org/10.33099/2617‐1783/2018‐1/181‐187
Lahodynskyi, О.S. (2018b). Military Lingvodidactics as a Science. Oleksandr Dovzhenko Hlukhiv National Pedagogical University Bulletin.
Series "Pedagogical Sciences", 3(38), 73–80 [in Ukrainian]. https://doi.org/10.31376/2410-0897-2018-3-38-73-80
Lahodynskyi, О. (2019). Foreign Language Training in the armed forces of the US and Great Britain: Lessons learnt for Ukraine. Collection of scientific works of the National Academy of the State Border Guard Service of Ukraine. Series "Pedagogical Sciences", 3, 164–179 [in Ukrainian].
Lahodynskyi, О.S., & Lahodynska, V.О. (2013). System Approach to the would-be Masters' in International Relations English Language Training. Bulletin of the National Defense University of Ukraine, 1, 77–82 [in Ukrainian]. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnaou_2013_1_16
Lahodynskyi, O.S., Buyalo, O.V., & Khamula, S.V. (2021). Application of achievement testing software of cadets in higher military educational institutions. Information Technologies and Learning Tools, 81(1), 222–234. https://doi.org/10.33407/itlt.v81i1.3675
Lahodynskyi, O., Schcherbyna, O., Borynskyi, V., Bloshchynskyi, I., & Zinchenko, A. (2023). The ESP teaching and learning at the military academies in Ukraine: Psychological and sociocultural aspects. Forum for Linguistic Studies, 5(3), 1956. https://doi.org/10.59400/FLS.v5i3.1956
Lopatka, V.D., & Isaeva, I.F. (2013). Peculiarities of the formation of a foreign language professional lexicon in border guard cadets (on the example of the German language). Collection of scientific works of the National Academy of the State Border Service of Ukraine. Series "Pedagogical and psychological sciences", 1, 89–97 [in Ukrainian]. http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpnapv_ppn_2013_1_12
Lysenko, S., Lavrynenko, N., Bohuslavets, A., Kryvych, M., Oliynyk, L., Stasyuk, V., Lahodynskyi, O., Osyodlo, V., Yahupov, V., Hrishko-Dunaievska, V., Bloshchynskyi, I., & Artemov, V. (2020). Psychological Support for the Foreign Language Training of the Students at International Relations Faculties. Universal Journal of Educational Research, 8(6), 2344–2351. https://doi.org/10.13189/ujer.2020.080618
Nanivska, L.L., Shcherba, O.V., Pasichnyk, S.M., Kozyar, M.M., & Savka, I.V. (2020). Future Translator Training Based on an Integrated Approach. Journal of Education and e-Learning Research, 7(4), 353–359. https://www.researchgate.net/publication/346163906_Future_Translator_Training_Based_on_an_Integrated_Approach
Sabanska, N.M., & Isaeva, I.F. (2013). To the problem of the formation of foreign language auditory competence for the purpose of teaching listening translation. Collection of scientific works of the National Academy of the State Border Service of Ukraine. Series "Pedagogical and psychological sciences", 1, 245–256 [in Ukrainian]. http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpnapv_ppn_2013_1_28
Yesypenko, N.H., & Yankovets, O.V. (2020). Word-Forming Suffixes of English Frontier Defence Noun Terms: Phonological and Semantic Features. Scientific Bulletin of Kherson State University. Series "Germanic Studies and Intercultural Communication", 2, 14–20. https://doi.org/10.32999/ksu2663-3426/2020-2-2
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Ігор Блощинський, Олена Войтюк, Ольга Хамазюк
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Ознайомтеся з політикою за посиланням: https://miljournals.knu.ua/index.php/visnuk/licensing_and_copyright