ПЕДАГОГІЧНА МОДЕЛЬ ВИКЛАДАННЯ ЗАГАЛЬНОВІЙСЬКОВИХ ДИСЦИПЛІН У ВВНЗ В УМОВАХ КОМП'ЮТЕРНО ОРІЄНТОВАНОГО НАВЧАЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА

Автор(и)

  • Олег Рибчук Національний університет оборони України
  • Микола Ярошов Національний університет оборони України

DOI:

https://doi.org/10.17721/1728-2217.2024.58.32-38

Ключові слова:

загальновійськові дисципліни, комп'ютерно орієнтоване навчальне середовище, педагогічна модель, інтерактивні засоби навчання, інформаційно-комунікаційні технології, методика викладання загальновійськових дисциплін

Анотація

Вступ . В умовах російсько-української війни та зростаючого значення інформаційних технологій у військовій освіті стає очевидною потреба в оптимізації педагогічних методів. Розглянуто новітні підходи до навчання у вищих військових навчальних закладах, акцентуючи увагу на важливості інтеграції комп'ютерно орієнтованого навчального середовища у процес викладання. Така інтеграція не лише сприяє підвищенню кваліфікації офіцерського складу, але й
забезпечує ефективність підготовки, що відповідає сучасним вимогам. Запропоновано обґрунтування та розроблення педагогічної моделі викладання загальновійськових дисциплін, розкриваючи її структуру, основні компоненти та методи імплементації в освітній процес для офіцерів запасу. Визначено також психолого-педагогічні умови, які сприяють успішному впровадженню освітніх інновацій на базі комп'ютерно орієнтованого навчального середовища, відкриваючи
нові перспективи для військової освіти.
Методи . Дослідження базується на теоретичному вивченні наукових праць у сфері освітніх технологій та їх застосуванні для військової підготовки, аналізі даних з минулого і прогнозуванні майбутнього. Зусилля також зосереджені на розробці та обґрунтуванні педагогічної моделі, що інтегрує ці технології у процес навчання.
Результати . Розроблена модель містить електронні освітні ресурси, мультимедійні матеріали та спеціалізоване програмне забезпечення, що сприяє як колективному, так і індивідуальному навчальному процесу. Вона підтримує практичний інтерактивний досвід, надзвичайно важливий для вищої військової освіти.
Висновки . Імплементація комп'ютерно орієнтованого навчального середовища має потенціал значно підсилити освітні досягнення, забезпечуючи більш захопливий, взаємодіючий та універсальний досвід навчання. Це середовище відкриває шлях до розвитку важливих військових компетенцій та вдосконалення загальної освітньої системи у військових навчальних закладах.

Біографія автора

Олег Рибчук, Національний університет оборони України

PhD

Посилання

Bykov, V.Yu. (2009). Innovative development of society and modern network technologies of open education systems. Problems and prospects of forming the national humanitarian-technical elite: Collection of scientific works, (23-24), 24–49 [in Ukrainian].

Dubaseniuk, O.A. (Ed.). (2008). Conceptual models of pedagogical education: scientific searches and achievements. In Professional

pedagogical education: modern conceptual models and development trends (pp. 8–29). 2nd ed. ZhDU im. I. Franka [in Ukrainian].

Hapeieva, O.L., & Kravchuk, O.I. (2012). Implementation of information technologies in the independent work of students and students of higher military educational institutions – the order of organization and conduct.

Pedagogy of higher and secondary school: Collection of scientific works, 54–58 [in Ukrainian].

Kolos, K.R. (2016). Designing and using a computer-oriented learning environment of a postgraduate pedagogical education institution: theoretical and methodological principles. Volyn [in Ukrainian].

Pinchuk, O.P., & Prokopenko, A.A. (2022). Digital competence as a condition for successful implementation of free software in the work of higher military education institutions. Theory and practice of digital learning in modern educational institutions. Vinnytsia [in Ukrainian]. https://doi.org/10.31652/2412-1142-2021-62-54-69

Shyshkina, M.P. (2014). Innovative technologies for modernizing the educational environment of a higher education institution. Scientific Bulletin of Melitopol State Pedagogical University. Series "Pedagogy", XII, 154–160.

Soroko, N.V. (2018). The problem of creating a STEAM-oriented educational environment for the development of information-digital

competence of a primary school teacher. Scientific notes Central Ukrainian State Pedagogical University named after Volodymyr Vynnychenko. Series "Pedagogical Sciences", 173(2), 187–195. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nz_p_2018_173%282%29__45

Vakaliuk, T.A. (2014). Approaches to creating different types of learning environments in foreign institutions. Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology, II(16), 33 [in Ukrainian]. https://seanewdim.com/wp-content/uploads/2021/02/Vakaliuk-T.A.-Approachto-the-creation-of-different-types-of-learning-environment-in-schools-abroad.pdf

Voloshyn, V. (2022). Experience in using innovations in the system of higher military education of Ukraine. Science and technology today. Series "Pedagogy", 10(10), 185–195 [in Ukrainian]. https://doi.org/10.52058/2786-6025-2022-10(10)-185-195

Zhuk, Yu.O. (2017). Theoretical and methodological principles of organizing the educational activities of high school students in a computeroriented learning environment. Pedagogical Thought [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

12-06-2024

Як цитувати

Рибчук, О., & Ярошов, М. (2024). ПЕДАГОГІЧНА МОДЕЛЬ ВИКЛАДАННЯ ЗАГАЛЬНОВІЙСЬКОВИХ ДИСЦИПЛІН У ВВНЗ В УМОВАХ КОМП’ЮТЕРНО ОРІЄНТОВАНОГО НАВЧАЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Військово-спеціальні науки, 58(2(58), 32–38. https://doi.org/10.17721/1728-2217.2024.58.32-38

Номер

Розділ

Педагогіка