КОНСТРУКЦІЯ РОТОРА ТА ЛІТАЛЬНИХ БПЛА ДЛЯ ПОЛІТУ ПО ЗАДАНІЙ ТРЕКОРІЇ З ВИКОРИСТАННЯМ ТЕЛЕМЕТРІЇ. ПОРІВНЯННЯ ТЕХНОЛОГІЙ, ПЕРЕВАГИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ ВИКОРИСТАННЯ

Автор(и)

  • Сергій Лєнков
  • Олександр Мясищев
  • Юрій Гусак
  • Наталія Литвиненко
  • Євген Лєнков

DOI:

https://doi.org/10.17721/2519-481X/2022/74-12

Ключові слова:

OMNIBUSF4V3, INAV 2.5, GPS приймач, STM32F405, UAV, OSD, ESC регулятор, Google Earth Pro, MPU6000, Firefly q6, FlySky FS-i6, Failsafe, 3DR, телеметрія

Анотація

У роботі спроектовані бюджетні (не більше 120$) БПЛА літакового та роторного типів, які в змозі утримувати висоту та позицію, автоматично повертатися в точку зльоту по команді з пульта управління або при втраті зв'язку з ним, виконувати автоматичний політ по заданій траєкторії та політ з обліком даних телеметрії. Експериментально показано, що для польоту місією на літаку для забезпечення прямолінійного польоту доцільно для навігації використання лише GPS приймача. Установка компаса перекриває прямолінійний політ літака. Встановлено, що в режимі навігації, польоті БПЛА по маршрутних точках прошивка INAV коректніше працює при установці компаса в напрямку, що відповідає напрямку установки гіроскопічного датчика польотного контролера. За результатами польотних випробувань встановлено, що квадрокоптер значно точніше пролітає маршрутні точки, ніж літак. Показано можливість за допомогою інструментарію Blackbox INAV 2.5.0 та сервісу Google Earth Pro формування реальної траєкторії польоту літака та квадрокоптера, визначення швидкісних параметрів, висоти польоту за показаннями GPS приймача. Встановлено можливість використання модулів 3DR для польоту телеметрією. У роботі зазначено, що наземних станцій, реалізованих програмами INAV конфігуратор ver.2.5, Mission Planner для INAV (Android) працює лише протокол MSP. Автоматичного перемикання на протокол LTM не виявлено, що обмежує дальність телеметрії в порівнянні з прошивками Ardupilot. Побудовані літак та квадрокоптер можуть застосовуватися для виконання фото та відео зйомок місцевості в автоматичному режимі з протяжністю маршруту 6-8 км при використанні літій полімерної батареї, ємністю 1500-2200 мАг.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-06

Як цитувати

Лєнков S., Мясищев A. ., Гусак Y. ., Литвиненко N. ., & Лєнков E. (2022). КОНСТРУКЦІЯ РОТОРА ТА ЛІТАЛЬНИХ БПЛА ДЛЯ ПОЛІТУ ПО ЗАДАНІЙ ТРЕКОРІЇ З ВИКОРИСТАННЯМ ТЕЛЕМЕТРІЇ. ПОРІВНЯННЯ ТЕХНОЛОГІЙ, ПЕРЕВАГИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ ВИКОРИСТАННЯ. Збірник наукових праць Військового інституту Київського національного університету імені Тараса Шевченка, (74), 115–131. https://doi.org/10.17721/2519-481X/2022/74-12

Номер

Розділ

ТЕХНІЧНІ НАУКИ