МЕТОДИЧНИЙ ПІДХІД ДО ОЦІНКИ ЕФЕКТИВНОСТІ РЕАЛІЗАЦІЇ ПЕРСПЕКТИВНИХ МОДЕЛЕЙ ОСВІТНЬОЇ ПІДГОТОВКИ ПЕРСОНАЛУ ДЕРЖАВНОЇ ПРИКОРДОННОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ: РЕЗУЛЬТАТИВНИЙ АСПЕКТ

Автор(и)

  • О.В. Боровик
  • Л.В. Боровик

DOI:

https://doi.org/10.17721/2519-481X/2022/74-13

Ключові слова:

освітня підготовка персоналу, трансформація військової освіти, концепція, перспективна модель, оцінка ефективності, Державна прикордонна служба України, результативний аспект

Анотація

На даний час перед військовою освітою визначено низку важливих завдань, зокрема: розвиток воєнної науки та підготовка особового складу на основі принципів і стандартів НАТО; підготовка офіцерського, сержантського та старшинського складу за євроатлантичними стандартами; трансформація військової освіти, в основу якої покладається набуття нових освітніх і професійних компетентностей військовослужбовцями; перехід на програми, які сумісні з програмами закладів освіти держав – членів НАТО та держав – партнерів НАТО. Виконання визначених завдань має бути забезпечене суб’єктами сектору безпеки і оборони України, до числа яких відноситься і Державна прикордонна служба України (ДПСУ).
В останній період науковцями та керівництвом ДПСУ була приділена значна увага питанням удосконалення системи відомчої освіти. Результатом дослідження її стану, шляхів і механізмів удосконалення стала Концепція трансформації освітньої підготовки персоналу ДПСУ, у рамках якої опрацьовано перспективні моделі освітньої підготовки здобувачів освіти, які навчаються за різними рівнями вищої освіти та спеціальностями. Однак прийняття рішення щодо доцільності реалізації запропонованих перспективних моделей передбачає оцінку їх ефективності з різних позицій, зокрема, правової, кадрової, фінансової тощо. Особливої ваги при цьому набуває оцінка за результативним аспектом. Слід проте зазначити, що така оцінка на даний час відсутня і, що найбільш проблемно, відсутнє саме розуміння того, як її можна здійснити. У статті опрацьовано методичний підхід до оцінки ефективності реалізації перспективних моделей освітньої підготовки персоналу ДПСУ з позиції результативного аспекту. При його обгрунтуванні запропоновані технології формування удосконалених програм прикордонної і військової підготовки персоналу в рамках реалізації перспективних моделей освітньої підготовки персоналу ДПСУ, формування переліку (комплексу) задач, які спроможні вирішувати підрозділи охорони державного кордону (ПОДК) за результатами реалізації удосконалених програм підготовки, здійснення порівняльної оцінки задач, які спроможні вирішувати ПОДК. Крім цього, здійснено попередню оцінку результатів реалізації програм підготовки перспективних моделей.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-06

Як цитувати

Боровик , О., & Боровик , Л. (2022). МЕТОДИЧНИЙ ПІДХІД ДО ОЦІНКИ ЕФЕКТИВНОСТІ РЕАЛІЗАЦІЇ ПЕРСПЕКТИВНИХ МОДЕЛЕЙ ОСВІТНЬОЇ ПІДГОТОВКИ ПЕРСОНАЛУ ДЕРЖАВНОЇ ПРИКОРДОННОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ: РЕЗУЛЬТАТИВНИЙ АСПЕКТ. Збірник наукових праць Військового інституту Київського національного університету імені Тараса Шевченка, (74), 132–140. https://doi.org/10.17721/2519-481X/2022/74-13

Номер

Розділ

ЗАГАЛЬНІ ПИТАННЯ